IT Service Hub powstał w Krakowie dwa lata temu, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT w Grupie KION. Zatrudnieni w nim eksperci różnych dziedzin IT będąc integralną częścią globalnych struktur, wspierają dynamiczny rozwój Funkcji IT, a także toczącą się obecnie transformację całej Grupy KION
O początkach projektu opowiada Artur Stachyra, Dyrektor IT Service Hub: „Projekt stworzenia IT Service Hub został uruchomiony na początku 2021 roku. Naszym celem było zatrudnienie ok. 70 specjalistów IT do końca 2023 roku. Cel udało się osiągnąć już na koniec 2022 roku, a więc rok przed pierwotnie zakładanym terminem. To olbrzymi sukces, zważywszy na fakt, że dotychczas KION w Krakowie praktycznie nie posiadał działu IT. Nie tylko zbudowaliśmy od podstaw samodzielną jednostkę, która stała się integralną częścią istniejących struktur firmy, ale udało nam się także wypracować markę pracodawcy, której zaufali kolejni pracownicy. Pomimo tego, że IT Service Hub jest nowym miejscem w świadomości kandydatów, dołączyły do nas także osoby, decydujące się na przeprowadzkę do Krakowa, a jedna czwarta naszego zespołu to osoby polecone przez naszych pracowników”.
Aktualnie KION IT Service Hub działa dwutorowo. Zatrudnieni specjaliści dołączają do globalnych zespołów, zlokalizowanych na całym świecie i uzupełniają lub poszerzają ich kompetencje. Drugi
kierunek funkcjonowania centrum to budowa i rozwój dyscyplin, które są bezpośrednio zarządzane z IT Service HUB w Krakowie. Jednym z przykładów może być IT Service Management – kluczowy obszar zarządzania usługami IT w firmie, który jest koordynowany z polskiej lokacji. Docelowo ilość obszarów IT zarządzanych bezpośrednio z Krakowa będzie rosła.
„Obecnie nasi pracownicy są skupieni w 22 zespołach i zajmują się m.in. wsparciem i rozwiązaniami związanymi z SAP, cyberbezpieczeństwem, chmurami Azure i Google, siecią, systemami Workday czy Salesforce. Mamy też developerów JAVA czy ABAP oraz testerów. Można więc powiedzieć, że obejmujemy szeroki wachlarz działań IT.”
W związku z tak szybkim rozwojem IT Service Hub, KION planuje zatrudnienie kolejnych 50 pracowników IT, a docelowo podwojenie ich liczby w ciągu najbliższych dwóch lat. Ze względu na charakter działalności i toczące się projekty, firma poszukuje obecnie przede wszystkim specjalistów SAP, Scrum Masterów, inżynierów Site Reliability i DevOps oraz specjalistów związanych z obszarami Azure lub Google.
Zatrudnienie w krakowskim centrum IT mogą znaleźć nie tylko wykwalifikowani eksperci, lecz również juniorzy i osoby bez doświadczenia. Specjalnie z myślą o nich powstał program KION IT Academy, w ramach którego studenci ostatnich lat studiów mogą dołączyć do firmy i zdobyć pierwsze doświadczenie, oraz perspektywę stałego zatrudnienia. Obecnie zakończyła się kolejna edycja KION IT Academy, a niemal wszyscy uczestnicy programów stażowych zostali zatrudnieni w firmie na stałe. „Dotychczasowy rozwój IT Service Hub pokazał, że utworzenie centrum kompetencyjnego IT w Krakowie było korzystną decyzją, dzięki której znacząco wzmocniliśmy Funkcję IT w KION. Docelowo planujemy poszerzać obecne już kompetencje, a także zarządzać coraz większą ilością obszarów IT bezpośrednio z Krakowa, stąd nasza decyzja o zatrudnieniu kolejnych specjalistów, którzy pomogą to urzeczywistnić” – podsumowuje Artur Stachyra.
O Grupie KION
IT Service HUB jest częścią KION Business Services Polska, którego działania w Krakowie koncentrują się również na procesach finansowo-księgowych, oraz zakupach strategicznych i operacyjnych dla kluczowych biznesów Grupy. KION Business Services zatrudnia łącznie prawie 700 pracowników, którzy z Krakowa wspierają działanie Grupy KION – jednego z wiodących światowych dostawców wózków widłowych, wyposażenia magazynów oraz rozwiązań zautomatyzowanego łańcucha dostaw.
Źródło: informacja prasowa KION